اخبار

عینک هوشمند متا دنیای اطراف را می‌بیند و زبان‌ها را ترجمه می‌کند

 

متا به کاربرانش اجازه می‌دهد از بهترین ویژگی‌های هوش مصنوعی این شرکت روی عینک‌های هوشمند Meta Ray-Ban بهره ببرند. متا با ارائه‌ی دسترسی اولیه به ویژگی‌های جدید اعلام کرد هوش مصنوعی چندوجهی این شرکت می‌تواند اشیاء را ازطریق دوربین‌های روی عینک ببیند و صداها را نیز با میکروفون‌های تعبیه‌شده روی این محصول بشنود و با کاربر صحبت کند.

مارک زاکربرگ با انتشار پستی در اینستاگرام، به‌روزرسانی جدید ویژگی‌های هوش مصنوعی روی عینک Meta Ray-Ban را به‌نمایش گذاشت. مدیرعامل غول رسانه‌های اجتماعی جهان از عینک هوشمندش می‌خواهد تا شلواری متناسب با پیراهنی که دردست دارد به او پیشنهاد دهد.

دستیار هوش مصنوعی عینک متا با توصیف ویژگی‌های پیراهنی که دردست زاکربرگ است، چند پیشنهاد به او ارائه می‌دهد. مدیرعامل متا همچنین از عینک خواست متنی را که روی دیوار می‌بیند ترجمه کند و زیرنویس آن را نمایش دهد.

زاکربرگ ویژگی‌های هوش مصنوعی چندوجهی عینک‌های Ray-Ban را در ماه سپتامبر فاش کرد. او گفت مردم درطول روز با دستیار هوش مصنوعی متا در مورد موضوعات مختلف صحبت می‌کنند و سؤالاتشان را از آن می‌پرسند. دستیار هوش مصنوعی می‌تواند به سؤالات مرتبط با آنچه کاربر به آن نگاه می‌کند یا مکانی که در آن حضور دارد پاسخ دهد.

کاربران همچنین می‌توانند از دستیار هوش مصنوعی عینک Meta-Ray-Ban برای دریافت شرح عکس‌هایی که گرفته‌اند یا درخواست ترجمه و خلاصه‌سازی متنی که روبروی آن‌ها قرار دارد بهره ببرند.

طبق اطلاعات ارائه‌شده در سایت رسمی متا، درحال حاضر فقط تعداد محدودی از کاربران ایالات‌متحده به ویژگی‌های جدید دستیار هوش مصنوعی عینک Meta Ray-Ban دسترسی دارند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *